EgészségBlog

4 karácsonyi étel, amit el kell felejtened, ha diétázol

Szerző: virag Közzétéve:

Felsorolom a harmónia négy legveszélyesebb ellenségét, amelyek változatlanul kísértenek bennünket újévkor és karácsonykor.

Ünnepi cukorcsapda

A szilveszter azt sugallja, hogy szinte mindannyiunknak lesz lehetősége a megszokottnál egy kicsit több szórakozásra. Érdemes azonban néhány termékkategóriára korlátozni magunkat, ha figyelemmel kísérjük a súlyunkat. Bizonyos betegségekben, köztük a 2-es típusú cukorbetegségben szenvedőknek azonban egész évben ellenőrizniük kell cukorbevitelüket. Ez nem jelenti azt, hogy mindig le kell mondaniuk a finomságokról, de a népszerű karácsonyi ételekben rejlő cukrokkal tisztában kell lenni. Használják a cikkben lévő tapasztalatot, hogy pontosan tudják majd, melyik ünnepi étel a legkockázatosabb.

Mint ismeretes, a túl sok cukor fogyasztása messzemenő következményekkel járhat, a túlsúlytól és a fogszuvasodástól a 2-es típusú cukorbetegség fokozott kockázatáig. A cukor ajánlott napi határértéke 30 gramm körül van, de nehéz meghatározni ezt a határt, amikor a cukor el van rejtve az élelmiszerekben. Lehet, hogy nem is tudod, hogy mennyi cukrot fogyasztasz naponta. Könnyű megtagadni a cukor hozzáadását a teához, de annak meghatározása, hogy mely termékek tartalmazzák azt, már egy csillaggal jelölt feladat. Íme négy ünnepi étel hihetetlen mennyiségű rejtett cukorral.

Forrás:Pinterest

Forralt bor

Ennek az italnak az eredete az ókori római időkben keresendő, amikor a csípős és fűszeres bornak gyógyító tulajdonságokat tulajdonítottak. A mai édes forralt bor azonban nem tekinthető annyira egészségesnek. Sok szupermarketben vásárolható forralt bor, amelyet előre elkészítenek, még természetes tartósítószerekkel is tele van, így valóban magas cukortartalmú. Nos, a karácsonyi vásáron megvásárolható forralt bor gyakran tartalmaz további cukrot, mézet vagy szirupot. Nincs semmi baj azzal, ha az ünnepi időszakban egy hosszú séta után megiszunk egy meleg italt, azonban ha figyelemmel kell kísérni a cukorfogyasztásunkat, készítsük el magunk, lehetőleg cukor nélkül otthon.

Karácsonyi italok

Az ünnepi forró italok bármilyen diéta igazi ellenségei lehetnek. Egyes esetekben egy kávézó vagy étterem legkelendőbb karácsonyi kínálata több cukrot tartalmazhat, mint egy egész szelet sütemény. Az áruházlánc szirupos és feltétes forró csokoládéja 63 gramm cukrot tartalmazhat csészénként, még akkor is, ha félzsíros tejből készült. Ehhez képest ez több cukor, mint két Mars szelet. Brit újságírók 42 gramm cukrot találtak egy népszerű kávézóban kevésbé telített forró csokoládéban. Óvakodni kell a tejszínes kávéitaloktól, szörpöktől, mályvacukortól és egyéb olyan öntetektől is, amelyek a napi ebédszünethez biztosan nem valók. A meleg és hideg italok energiaértékéről érdeklődjünk a személyzetnél.

Forrás:Pinterest

Sós ételek mézzel

Az ünnepek alkalmával gyakran szárnyashúst, sőt a zöldséget is mézes mázban tálalják az asztalra. Ropogósra sütve ideálisak lehetnek a fotogenitás szempontjából, de a cukrok közé tartoznak az étrendben, még mielőtt a desszerthez kezdenénk. Jobb, ha előnyben részesítjük azokat a recepteket, amelyekhez nem adnak mézet, lisztet és egyéb káros összetevőket az egészséges zöldségekhez és szárnyasokhoz. Olívaolajban, mustárban és köményben is süthetőek, hogy mélységet adjunk a különböző ízeknek.

Ételek áfonya szósszal

Az áfonyaszósz sok karácsonyi étel klasszikus kiegészítője. Sajnos egy tonna cukrot tud hozzáadni az ebédhez vagy a vacsorához, még akkor is, ha nem veszünk róla tudomást. Egyes gyári lekvárok teáskanálonként akár négy gramm cukrot is tartalmazhatnak. Ha nem szeretnénk levágni az ízét az ünnepi menüről, készítsük el a saját áfonyaszószunkat – mondják a szakemberek.

Forrás:Pinterest