EgészségBlog

Könnyű falafel golyók csicseriborsóból

Szerző: virag Közzétéve:

Kiváló a rohanós hétköznapokra!

A csicseriborsó a bolygó egyik legrégebbi terménye, hétezer évvel ezelőtt a Közel -Keleten termesztették. Ma a csicseriborsó kulcsszerepet játszik a közel -keleti konyhában, és világszerte is egyre népszerűbb. Falafel, hummus, pékáru csicseriborsóliszttel – mindenki kedvenc ételeinek hatalmas választéka áll rendelkezésre, amelyekben a csicseriborsó a fő összetevő.

Ugyanakkor a csicseriborsót nemcsak ízéért, hanem előnyös tulajdonságaiért is szeretjük, ez a tápláló termék gazdag fehérjékben és szénhidrátokban, segít csökkenteni a koleszterinszintet, rostot, káliumot, magnéziumot, foszfort és kalciumot tartalmaz, előnyös hatással van az emésztőrendszerre, ráadásul valódi csodaszer a vegetáriánus étrend hívei számára, mivel minden emberi szervezet számára szükséges nyomelemet tartalmaz. Ezek után úgy gondolom nem is kell több egy csicseriborsó golyó receptnél, szóval lássuk!

Hozzávalók:

  • 200 g csicseriborsó
  • Fél fej hagyma
  • 4 ek olívaolaj .
  • 5 g kömény
  • Friss petrezselyem ízlés szerint 
  • Só  ízlés szerint
Forrás:Pinterest

Elkészítés:

  1. A csicseriborsót egy éjszakára hideg vízbe áztatjuk, majd leszűrjük, és a többi hozzávalóval együtt egy mély tálban összekeverjük. 
  2. A hozzávalókat egy turmixgéppel pürésítjük, és kis pogácsákat formázunk belőle.
  3. Melegítsük elő a sütőt 180 fokon, majd tegyük a golyókat egy sütőpapírral bélelt tepsire, süssük őket 30 percig. 
  4. Tálaljuk a kész falafel golyönálló ételként, vagy pita vagy lapos kenyér kiegészítéseként