EgészségBlog

A mogyoróvaj egészséges? Itt van minden, amit tudnod kell

Szerző: virag Közzétéve:

Jól nézd meg mostantól a doboza hátulját…

Mindannyian ismerjük és imádjuk a mogyoróvajat, ami tökéletes reggeli pirítóssal, szuper nasi, és jó alapanyag bizonyos ételekben. Ha ez nem lenne elég, tápanyagokban gazdag, szilárd fehérje- és zsírforrásként működhet. De mi is van pontosan ebben a finom csemegében, és mit tesz a testünkkel? Itt van, amit tudnia kell a mogyoróvajról és arról, egészséges-e egyáltalán.

Forrás:unplash.com

A dietetikusok szerint mindössze annyit kell tudni a mogyoróvajról, hogy egyes márkák cukrot, melaszt, növényi olajokat és még kukoricaszirupot is adnak hozzá, amelyek minimalizálják az egészségügyi értéket. Egy mogyoróvaj iszonyatosan egészséges lehet, de csak akkor, ha mogyoróvajon kívül maximum sót foglal magába. Egyszóval, mielőtt leemelnénk a polcról kedvenc csemegénket, jobban járunk, ha előtte elolvassuk mit tartalmaz. A mogyoróvajnak egyébként a kutatások alapján rákellenes hatásai vannak a szervezetünkre nézve, rossz hírneve ellenére támogatja a fogyást, segít az izmok helyreállításában, csökkenti a szív-és cukorbetegségek kialakulásának kockázatát, és a bél egészségét is javítja.

Forrás:unplash.com

Ha ragaszkodj a mogyoróvaj egészséges előálításához, akkor a földimogyoró teljes táplálékához hozzájuthatsz, a felesleges adalékanyagok nélkül. A földimogyoró kiváló forrása a fehérjének, zsírnak, niacinnak, magnéziumnak, E-vitaminnak, biotinnak és a réznek. Néha a mogyoróvaj a zsírtartalma miatt rossz hírnévre tesz szert, de a zsír elengedhetetlen eleme az elégedettség érzésének. A telítettség érzésének eléréséhez a mogyoróvaj remek ételválaszték, ha súlycsökkentő céljaink vannak. A szakemberek egyébként azt javasolják, hogy ha a lehető legegészségesebben akarunk étkezni és a legköltséghatékonyabb módszert akarjuk választani, jobb ha mi magunk készítjük el a mogyoróvajat – írja a Health magazin.

Forrás:unplash.com