EgészségBlog

Minimalista étrend: Három ok, amiért ki kellene próbálnod

Szerző: virag Közzétéve:

Sokat tanulhatunk a minimalistáktól az egészséges táplálkozásról, és most megmutatjuk, hogyan vásárolj, főzz minimalistábban 4 lépésben.

Az jelenleg az “önoptimalizálás” korát éljünk, amivel sokaknak csak egyetlen célja van, méghozzá az, hogy a lehető legjobbat hozzák ki magukból és saját testükből. Pontosan min kellene javítanunk? Tulajdonképpen mindenen… Mivel mindenki jobban akar aludni, a legjobban teljesíteni a sportban és egészségesen táplálkozni, a legtöbben azonban nem tudják, ezt hogyan kell elkezdeni. A legjobb dolog, ha egyetlen egy bizonyos, egészséges táplálkozási módszert követünk, például paleo, vegán vagy alacsony szénhidráttartalmú.  Most bevezetünk benneteket a minimalista étrendbe, és mondunk pár okot, amiért érdemes kipróbálni.

Forrás:Pinterest

Mi a minimalista étrend?

A minimalisták a jól ismert mottó szerint élnek: “a kevesebb több”. Nyugi, ez nem azt jelenti, hogy keveset kell enni. Inkább arról van szó, hogy megpróbálnak megszabadulni a feleslegtől – nemcsak a táplálkozás szempontjából. A minimalisták szigorúan korlátozzák a fogyasztásukat, és elkerülik például a szupermarketben leselkedő sok ajánlatot és ingert. A minimalista étkezés tehát azt is jelenti, hogy az étkezés és a főzés során jobban összpontosítanak az alapvető dolgokra, mint például a fenntarthatóság és a szezonalitás. Ennek eredményeként sokkal tudatosabban és automatikusan egészségesebben esznek.

Három ok, hogy minimalista módon együnk

Elmondom, hogy mit tanulhatunk meg a minimalistáktól, és elárulom a titkaikat, hogy te is könnyedén és lépésről lépésre minimalizálhasd étkezési szokásaidat.

  1. A minimalisták egészségesen étkeznek

A minimalista étrend követői nagyobb felelősséget vállalnak az étrendjükben, ahelyett, hogy hagynák, hogy az élelmiszeripar befolyásolná őket ebben, mire van szükségük és mire nincs. A minimalisták pontosan tudják, hogy a nagy élelmiszeripari vállalatok közül sokan telepumpálják termékeiket mesterséges aromákkal, színezékekkel, cukorral, sóval és zsírral. A minimalista főzés követői ebből nem kérnek, és mindig pontosan tudják, mi van a saját ételükben. Ezek pedig csak és kizárólag egészséges és feldolgozatlan táplálékok.

2. A minimalista étrenddel pénzt takarítasz meg

A kész termékek olcsóbbak, mint a friss termékek? Ez egy tévhit! Ezt akár ellenőrizheted saját magad is, ha a nagy bevásárlóközpontok helyett inkább a piacon intézed a heti bevásárlást. Alapvetően minden elérhető, amire szükséged van a minimalista konyhához. A minimalista receptek ráadásul egyszerűek, és csak néhány összetevőt tartalmaznak. Ha otthon főzöl, akkor az ebédszünetben megtakaríthatod az étteremben töltött időt és pénzt, illetve az ételrendelés költségeit is.

3. A minimalista étrenddel időt takaríthatsz meg

A minimalista konyha receptjei nem bonyolultak és nem időigényesek. Az egészséges táplálkozás nagyon egyszerű lehet, ha tudid, hogyan kell csinálni. Például: müzli reggel gyümölccsel, zöld turmixszal, ebédidőben kuszkusz saláta és este elkészíthetsz egy gyors serpenyős zöldséges menüt, vagy egy levest, de akár egy curry-t is. Ha a következő nap adagjának kétszeresét főzöd meg, még több időt spórolhatsz, és minden bizonnyal felhasználhatod azokat az ételeket más más célokra is, például keverheted a következő napi menüvel – írja a WomensHealth.

Forrás:Pinterest