EgészségBlog

Ezeket érdemes bevetned: 5 fűszer, amit felgyorsítja az anyagcserét

Szerző: virag Közzétéve:

A megfelelő fűszerek nem csak az ételek ízét javítják és dobják fel, hanem a súlyfelesleget is segít leadni.

Mindenki különböző módon fűszerezi az ételeit, ám a módszerek egyszerre lehetnek hasznosak a szervezet számára, és lehetnek károsak is. Szinte hihetetlen, de bizonyos fűszereknek olyannyira jótékonyak a tulajdonságai, hogy nem csak az ételeinket teszik ízesebbé, de még az alakunkat is karcsúbbá varázsolják. Most ezeket gyűjtöttem össze, hogy támogatni tudd a fogyókúrád.

Cayenne-i paprika

A Cayenne-i paprika felgyorsítja az anyagcserét a benne lévő kapszaicin miatt, amely égő érzést vált ki a szájban, ha ezzel a fűszerrel ízesített ételt fogyasztunk. A kapszaicin megemeli a test hőmérsékletét, ami étkezés után néhány órán belül 5% -kal növeli az anyagcserét. Ezenkívül a kapszaicin 16% -kal gyorsítja a zsír oxidációját a szervezetben, lehetővé téve a test számára, hogy aktívan égesse a zsírt. A Cayenne-i paprikával bátran ízesíthetjük a halakat, és vegyíthetjük kakaóval is ha épp házi étcsokoládét gyártunk. 

Kurkuma

A kurkuma a gyömbér rokona és az indiai konyha egyik fő összetevője. A növény gyökerében található kurkumin, amely a fűszer jellegzetes sárga színét adja, gyulladáscsökkentő és antioxidáns tulajdonságokkal rendelkezik. Ez az anyag megakadályozza a szívbetegségek, a rák, a depresszió és az életkorral összefüggő neurodegeneratív betegségek kialakulását is. Bár a kurkuma metabolikus hatásait csak állatokon vizsgálták, a kutatók szerint a kurkuma elősegítheti a zsírégetést azáltal, hogy csökkenti az inzulinrezisztenciát, ami a súlygyarapodás fontos tényezője. A kurkuma íze remekül passzol la evesekhez, isteni rizzsel és pörköltekhez is ajánlott. 

Forrás:unplash.com

Gyömbér

A gyömbér javítja az emésztést, és ha szükséges, segít megbirkózni az émelygéssel. Az anyagcsere gyorsabb működését a benne lévő kapszaicinnel kapcsolatos gingerol anyag váltja ki, amely a test hőtermelését okozza. A tea készítéséhez használjunk friss gyömbért vagy gyömbérport. Ezenkívül reszelt gyömbérgyökérrel ízesíthetjük a pörkölteket vagy a húsokat, a gyömbérport pedig használhatjuk a pácokhoz. 

Fahéj

A fahéj segít normalizálni a vérnyomást és csökkenteni a szívműködést befolyásoló glükóz-, rossz koleszterin- és trigliceridzsírokat. A fahéj ezen tulajdonságai kapcsolódnak az inzulin aktivitásának növelésére való képességéhez, ezáltal segítve a testet a cukor jobb felszívódásában, és megakadályozza annak zsírokká történő átalakulását. A sütés mellett a fahéj jó az almához és a natúr joghurthoz. Ha forró csokoládét fűszerezünk fahéj és cayenne-i paprika keverékével, akkor a testünk számára ez egy igazi anyagcsere-koktélt hozunk lére (és bármennyire furcsa, nagyon finom is ez az ital). 

Kömény

A legújabb tanulmányok kimutatták, hogy a túlsúlyos nők napi köményfogyasztása csökkenti a rossz koleszterinszintet és növeli a jó koleszterinszintet, hozzájárul a fogyáshoz és a megfelelő testtömeg-index eléréséhez. A kömény ezen tulajdonsága magas fitoszterol tartalmának köszönhető, amelyek gátolják a koleszterin felszívódását. A kömény olyan fűszerkeverékekben található meg, mint a chili, curry, chutney. Szinte minden ételhez alkalmas – forró zöldségektől kezdve, húson és a halon át egészen a desszertekig.

Forrás:unplash.com